niedziela, 30 listopada 2008

Cytaty nawiązujące do ascezy

„Nieszczęsny ja człowiek!
Któż mnie wyzwoli z ciała tej śmierci?”
(Rz 7,24)

„Jeśli ktoś chce pójść za mną, niech się zaprze samego siebie…”
(Mk 8, 34)

„Pełen Ducha Świętego, powrócił Jezus znad Jordanu, a wiedziony był przez ducha na pustyni czterdzieści dni, i był kuszony przez diabła. Nic przez owe dni nie jadł, a po ich upływie poczuł głód.”
(Łk 4, 1-2)

„Kto by stracił swoją duszę dla mnie, znajdzie ją.”
(Mt, 16, 25)

„Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze swego krzyża, a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien. Kto chce znaleźć swe życie, straci je, a kto straci życie z mego powodu, znajdzie je.”
(Mt 10, 37-39)

Brak komentarzy: